Likwidacja szkód w leasingu

Likwidacja szkody w leasingu.

Likwidacja szkody w leasingu wygląda nieco inaczej niż w przypadku standardowej ścieżki likwidacji szkód na przedmiotach z naszą własnością. Zatem, gdy dojdzie do takiego zdarzenia, wielu leasingobiorców nie wie, jak dokładnie postępować by sprawnie dopełnić wszystkie formalności. Na szczęście korzystając z finansowania W Rydzowski Leasing niie trzeba martwić się takimi sprawami - wszystko załatwią nasi specjaliści.

Zgłoszenie szkody leasingowanego pojazdu

Pierwszy etap likwidacji szkód w leasingu polega na poinformowaniu o zdarzeniu Towarzystwa Ubezpieczeniowego. Mimo, że nie jesteś prawnym właścicielem pojazdu, masz do tego prawo jako użytkownik pojazdu.  Oczywiście zrobić w Twoim imieniu może to także specjalista z Rydzowski Leasing. Ta opcja ma wiele zalet: nie musisz tracić czasu oczekując na infolinii czy szukając w sieci materiałów na ten temat. Nie martwisz się też o dokumentację zdarzenia i odpowiedni opis sytuacji.

Zgłoś szkodę!

Informacja o szkodzie dla Leasingodawcy

Ze względu na to, że prawnym właścicielem finansowanego pojazdu jest leasingodawca - powinien jak najszybciej otrzymać informację o zdarzeniu. Przed zgłoszeniem warto sprawdzić w jakiej formie trzeba to zrobić. Najczęściej  wymagane jest wypełnienie druku zgłoszeniowego, w którym należy wpisać:

  • numer umowy leasingu
  • numer szkody
  • protokół zgłoszenia do Ubezpieczyciela
  • dane warsztatu, w którym zostanie naprawiony leasingowany pojazd.
Naprawa leasingowanego pojazdu.

Naprawa leasingowanego samochodu

Kolejny etap likwidacji szkody w leasingu to naprawa uszkodzonego pojazdu. Zazwyczaj leasingodawca wymaga, by dokonać jej w autoryzowanym serwisie. Dzięki temu, ma pewność, że nie zostaną użyte zamienniki, lecz oryginalne części. Leasingodawca musi więc wcześniej wiedzieć o miejscu naprawy i wyrazić zgodę na wypłatę odszkodowania na konto serwisu. Gdy taka zostanie wydana, a warsztat wykona zlecenie, możesz odebrać leasingowany pojazd i nadal z niego korzystać.

Wypłata odszkodowania - do kogo trafi?

Jedną z najbardziej interesujących kwestii, związanych z likwidacją szkody w leasingu jest wypłata odszkodowania. Wielu przedsiębiorców zastanawia się do kogo trafią środki. Odpowiedź na to pytanie zależy przede wszystkim od rozmiaru szkody oraz sposobu naprawy uszkodzonego pojazdu czy maszyny:

  • w przypadku szkody całkowitej- finanse trafiają na konto Leasingodawcy, w części pozwalającej pokryć pozostałe do spłaty raty. Reszta środków, jeśli takie będą- trafi na konto Leasingobiorcy.
  • w przypadku szkody częściowej- może trafić na konto Leasingodawcy lub warsztatu, oczywiście pod warunkiem, że Leasingodawca wyrazi na to zgodę. 
Szkoda całkowita w leasingu.

Szkoda całkowita - co dalej?

W niektórych sytuacjach auto jest uszkodzone do takiego stopnia, że zostaje uznana przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe jako szkoda całkowita. W praktyce oznacza to, że koszt naprawy leasingowanego samochodu przewyższa wartość auta. Co zatem powinieneś zrobić, gdy taka sytuacja zaistnieje w Twoim przypadku? W chwili uznania finansowanego pojazdu za wrak, wygasa umowa leasingu.

Ścieżka postępowania to, jak zawsze, jak najszybsze poinformowanie Leasingodawcy o szkodzie całkowitej. Wtedy należy przystąpić do rozliczenia umowy finansowania. Ważny jest tutaj bieżący kontakt zarówno z Towarzystwem Ubezpieczeniowym jak i z instytucją udzielającą finansowania. 

Szkoda całkowita - co z wrakiem?

Wrak pojazdu zostaje wystawiony na aukcję- środki ze sprzedaży wraku pokryją sumę niespłaconych rat. Oczywiście jako Leasingobiorca masz prawo pierwokupu wraku, za sumę nie niższą niż kwota uzyskana w licytacji. Ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie finansowe najpierw do Leasingodawcy, na pokrycie niespłaconych rat a pozostałe środki, jeśli będą, trafią na Twoje konto. Podobnie z odszkodowaniem z polisy GAP. Środki te trafią na Twoje konto. 

 

Samodzielna likwidacja szkody czy z pomocą specjalistów?

Likwidacja szkody w leasingu to wieloetapowy i czasochłonny proces. Z tego względu większość przedsiębiorców, korzystających z finansowania, decyduje się na drugą opcję. Powierzenie tego zadania specjalistom to:

  • oszczędność czasu, 
  • wparcie aż do momentu wypłaty odszkodowania, 
  • efektywna komunikacja, 
  • doradztwo w kwestiach, związanych z leasingiem.

Masz dodatkowe pytania?

Skradziono mi samochód - co zrobić?
Co daje ubezpieczenie GAP w leasingu?
Czy szkoda w leasingu zostanie odnotowana w historii szkodowej w UFG?
Czy mogę samodzielnie zlikwidować szkodę?
Ikona - kontakt ze specjalistą z Rydzowski Leasing.
Wypełnij formularz
Wyślij wiadomość
Ikona - rozmowa telefoniczna ze specjalistą z Rydzowski Leasing.
Porozmawiaj ze specjalistą
Zadzwoń do nas
Lokalizacja biura Rydzowski Leasing.
Odwiedź nasze biuro
Przejdź do kontaktu
Używamy plików Cookies!
Hej, ta strona korzysta z niezbędnych plików Cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania (ustawienia).
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Używam plików cookie, aby zapewnić podstawowe funkcjonalności strony i polepszyć Twoje wrażenia online. Możesz wybrać dla każdej kategorii, aby w dowolnym momencie wyrazić zgodę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookie i innych poufnych danych, zapoznaj się z pełną polityką prywatności.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.